22 helmikuuta 2013

33. Ikävää kerrottavaa

Mulla on teille lukijoille nyt aika huonoja uutisia. 
Mähän oon nyt käynyt niissä luuydinnäytteissä säännöllisesti, viimeksi tiistaina ja kaikki on ollut hyvin. Edellisessä kokeessa oli jäännöstauti noussut ihan vähän, jonka vuoksi kävin tiistaina uudestaa luuytimessä. No, nyt on sitten sellainen tilanne että mun syöpä on uusiutunut ja mulla aloitetaan maanantaina sytostaatti hoito. Mä saan TAYS:issa kolme kuuria, jonka jälkeen mä lähden helsinkiin kantasolusiirtoon. Mä en ihan tarkasti tiedä vielä miten se menee, mutta ensin saan sielläkin vahvoja sytostaatteja ja sädehoitoa, jonka jälkeen saan uudet kanstasolut verensiirtona. Siellä Helsingissä mä olen yli kuukauden.
Kaikkein oahinta tässä on se, että mun hoitovastehan on nyt pienempi kuin aiemmin, koska tää uusi. Viimeksihän se oli tosi hyvä, mutta nyt on isompi riski, etten mä selviä, (eihän se toki sitä tarkoita että varmasti kuolen tms.). Mut mä en kuitenkaan aio kuolla näin nuorena, mä taistelen niinku viimeksikin ja kuolen vasta vanhana mummona.

Nyt siis jään taas pois koulusta, ja samat vanhat rajoitteet, ei talliin, ei kouluun, ei saunaan, ei mihinkään julksiin paikkoihin. Mun peruskoulu oli todennäkösesti tässä, kasin ja varmaan aikalailla koko ysinkin opiskelen kotona ja sairaalassa... Koko ruljanssiin menee sellainen vuosi tai vähän reilu...
Mä aion kuitenkin silti aina kun pystyn käydä kentällä Hurrilla ridaamassa, Iiriksellä en tosiaan voi mennä, koska mä en saa tippua selästä. Tippumis kileto siksi, että mulle laitetaan se katetri takaisin. Sen kautta siis tiputetaan sytostaatit, otetaan verinäytteet yms.

Blogissa on nyt siis aika hiljaista ainakin heppajuttujen suhteen, mutta haluaisitteko että kirjoitan tänne sairaalaeämästäni, vai että teen toisen blogin, missä kerron elämästäni sairaalassa ja linkkaan sen teille tänne?

25 kommenttia:

  1. Voi ei :/ Koita jaksella, sä kyllä selviit!!!

    VastaaPoista
  2. Ei voi olla totta! :( Ei tää oo oikein...! Hurjan paljon tsemppiä, oot vahva ja selviät kyllä!!

    VastaaPoista
  3. Eii voimia ja taistele!!!!!!:(
    Kirjota tänne sun sairas elämästä!
    Ettei sun tarvii tehä uutta blogii!! Ei Miksi sinä!!?? ;(
    (en toivo sitä muillekkaan...)
    Sää kyllä ainakin koulussa pärjäät paremmin kun mää!!
    Voimia tosi tosi plajon!!!!

    VastaaPoista
  4. Ei, ei, ei, ei, eii.... :(
    Mun käy niin sääliks sua, yritä selvitä <3

    VastaaPoista
  5. Voi ei, kauheen huono juttu :( mutta kyllä sä selviit, voimia! Ja tosiaanki kirjottele ihmeessä tähän blogiin sairaselämästäs, mä uskon että moni (mukaanlukien minä) tykkäis tosi paljon lukea :)

    VastaaPoista
  6. EI EI EI EI EI EI EI EI EI........ :(
    Miks jus sulle?
    Voimia!!
    Mä voin käydä kyllä sua aina välillä
    piristämässä. (jos vaan saan)
    :( :(

    VastaaPoista
  7. Eieieieieieiei :(((((
    Me tullaa Kiian ja Iidan kanssa muuten sit käymään sun luona, mä voin luvata sen. Jos vaan siis saadaan...
    Voimia Emppu! <3

    -Annu

    VastaaPoista
  8. Kirjoittele vaan aina kun jaksat. Ja muista että me ollaan täällä hengessä mukana ja lähetetään sulle telepaattisesti voimia jaksaa hoidot läpi taas kerran ja palata normaaliin elämään sitten kun syöpä on taas selätetty!

    VastaaPoista
  9. Kirjoita miten jaksat! me kaikki tosiaankin ollaan hengessä mukana! kyllä sä pystyt sen selättämään,vaikeetahan se on ja sisua vaatii,mutta periksi ei anneta! tsemppiä ja hirveästi jaksamisia sulle!<3

    VastaaPoista
  10. Voi Emppu :( tsemppiä ja voimia hoitoihin ja paranemiseen!!

    tietysti me tahdotaan (varmaan ihan kaikki) lukea sun elämästä edelleen. Eihän me täällä pelkkien hevosten takia lukemassa olla, vaan sinun takiasi myös :)

    VastaaPoista
  11. Emilia, sinä selviät! Never give up, ÄLÄ KOSKAAN LUOVUTA!

    Voimahali!

    PS. Jatka ihmeessä tänne kirjoittelua!

    VastaaPoista
  12. Never give in, never, never, never! Tämä on Englannin sodanaikaisen pääministerin Winston Churchillin elämänohje. Hän oli taistelija jos kukaan. Kerran hän selvisi taistelussa buureja vastaan Etelä-Afrikassa hyvin täpärästi, kun luoti vihelsi hänen korvansa ohi. Hän piti viime sodan aikana yllä koko Englannin kansan taistelutahtoa Hitleriä ja natseja vastaan. Ja hän voitti!

    VastaaPoista
  13. Oikeesti, älä itketö :'( Voitasko me tulla tässä hiihtoloman alkuviikosta kattoon sua sairaalaan ja mis huonees oot?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kaikille ihan hirveesti, tämmösiä kommentteja on ihanaa lukee♥
      Venla, tietty jos en oo ihan puoli kuollu ja ootte terveenä :) Siitä vois vaik huomenna sopii tarkemmin? Ku mää vasta huomenna sinne meen.

      Poista
  14. Kyyneleet nous silmiin, kun tätä tekstiä luin. Tää elämä tuntuu joskus vaan niin epäreilulta! Mutta sä oot Emilia taistelija, kaikki ketkä sut tuntee tietää sen :) Ja vaikka sun yläasteaika meneekin nyt tosi erilailla kuin muilla sun ikäisillä nuorilla, niin sulla on koko elämä edessä! Paljon voimia<3

    VastaaPoista
  15. Isot tsempit ja voimahali sinulle Emppu!

    Sulla on hieno asenne elämään, se kantaa vielä pitkälle. :)
    Aina ei tarvitse jaksaa, mutta silti pitää yrittää uudelleen ylös.

    Mukava olisi lukea sun kuulumisia tällä jatkossakin, muitakin kuin heppa juttuja.

    VastaaPoista
  16. Aloin itkeen kun luin tän ;( Voimii sinne hurjan paljon!!

    VastaaPoista
  17. Voi vitsi... Kiitos ihan hirveästi molemmille<3

    VastaaPoista
  18. Joo... En oo kerenny ollenkaan kirjotteleen tänne, enkä pystyny kun kone ei suostu julkaseen kommenteja... Mut siis tiedät varmaan että oon pahoillani sun puloesta....;((( Ja puhun sun kanssa taas kookoo vuoden puhelimel!:) Ja muutenkin viihytän sua. Paljon paljon PALJON voimia sulle!!!!!! Ja toivon sulle edeleenkin kaikkea mahdollista hyvää!! Oot paras ja selviit mistä vaa!!

    VastaaPoista
  19. Nyt vasta ehdin lukemaan blogiasi. Voi Ei. En missään tapauksessa olisi enää tälläistä jatkoa toivonut sinulle, kun kerran jo selvisit. Toivottavasti tästäkin vielä selviät. No, oot tosi sitkee tyttö suomalaisella sydämellä :) Toivon kaikkea hyvää tästä eteenpäin t. Jämsäläinen joka oli yhteen vaiheeseen sun kaa samoilla tunneilla :)

    VastaaPoista
  20. Voi ei! Siis tiiän et et selvinnyt mut ei oo todellakaan sun vika. Luin just en ikinä luovuta loppuun ja oli pakko mennä kattoo blogit. Voimia kaikille läheisille

    VastaaPoista